Genel

Aşırı Erektil Disfonksiyon İlacı Alırken Görme Kalıcı Olarak Zarar Görüyor


Bir doz ilacın işe yaraması, ille de daha fazlasını almanın onu daha etkili hale getireceği anlamına gelmez. Bu, bir erkeğin yaygın bir erektil disfonksiyon ilacından çok fazla içtikten sonra öğrendiği zor ders.

Yakın tarihli bir raporda, adam daha çok Viagra olarak bilinen büyük miktarda sildenafil sitrat aldı. İlacın normal dozlarını almanın bir takım yan etkileri vardır. Genellikle jenerik ilaç olarak satılsa da bazen bir dizi görme sorununa neden olabilir. Bunlar arasında bulanık görme, ışığa karşı artan hassasiyet ve renk görüşünde bir değişiklik bulunur. Çoğu zaman, bir kullanıcının gördüklerini hafif maviye çevirir.

Normal bir dozajda, bu yan etkiler en fazla bir gün sürer.

Ama bu adamın aldığı normal doz değildi. Doktorlar, önerilen 50 miligramdan önemli ölçüde daha fazlasını aldığını tahmin ediyor. Bunun yerine, hapları şişeden aldı.

Viagra'nın istenmeyen yan etkileri

31 yaşındaki adamın durumu günlükte detaylandırıldı Retina Vakaları.

“İnsanlar, biraz iyiyse çok daha iyi olduğu felsefesiyle yaşarlar. Bu çalışma, yaygın olarak kullanılan ilaçların ne kadar tehlikeli olabileceğini gösteriyor ”diyor Mount Sinai New York Göz ve Kulak Kliniği Retina Hizmetleri direktörü Richard Rosen yaptığı açıklamada. "Geçim kaynakları için renkli vizyona güvenen insanlar, bu ilaca aşırı düşmanın uzun süreli bir etkisi olabileceğini anlamalıdır."

Viagra, bir erkek seks yapmadan 30 dakika ila dört saat önce alınmalıdır ve günde bir defadan fazla kullanılması tavsiye edilmez.

İlacı alan erkeklerin iyiyi, kötüyü ve sorgulanabilir olanı detaylandırdığı sayısız örnek vardır - daha küçük bir dozajı önerilen doz kadar etkili kılan şeyler de dahil. Bununla birlikte, birinin yüksek dozda poşet alması ve deneyimlerini bu şekilde belgelendirmesi nadirdir.

Gözün yapısını değiştirmek

Ne yazık ki bu adam için, gözünün yapısı kalıcı olarak değişen şeydi (anatomisinin başka bir üyesinin daha uzun süreli bir değişikliği değil).

Araştırmacılar, hasarın modelinin retinadaki renk körlüğü gibi diğer genetik bozukluklara benzediğini belirlediler. Mount Sinai araştırmacıları, tam olarak ne kadar hasarın olduğunu keşfetmek için, hücresel düzeyde hasar aramak için uyarlanabilir optik (AO) ve optimal tutarlılık tomografisi (OCT) kullandılar.

AO, doktorların yaşayan hastaların gözündeki mikroskobik yapıları gerçek zamanlı olarak belirlemelerine olanak tanır. OCT daha sonra retinanın çeşitli katmanlarına enine kesitsel bir görünüm verir, böylece doktorlar hasarın gerçekte ne kadar büyük olduğunu görebilirler.

“Aslında bu tür yapısal değişiklikleri görmek beklenmedikti, ancak hastanın yaşadığı semptomları açıkladı. Rosen, "Renkli görme bozukluğunun bu ilacın iyi tanımlanmış bir yan etkisi olduğunu bilsek de, ilacın retina üzerindeki yapısal etkisini şimdiye kadar hiçbir zaman görselleştiremedik" dedi. "Bulgularımız, doktorların hastalardaki olası hücresel değişikliklerin ilacı aşırı olarak nasıl kullanabileceklerinin farkına varmalarına yardımcı olmalı, böylece hastaları çok fazla kullanmanın riskleri konusunda daha iyi eğitebilirler."

Rosen ayrıca ilacın internetten satın alındığını ve bunun da bu adamın oküler kaderinde kirletici maddelerin rol oynamış olabileceğine dikkat çekti. Bununla birlikte, oldukça aşırı yan etkilerin tutarlı bir geçmişi olan araştırmacılar, renk değişikliğine neden olanın sildenafil olduğundan eminler.


Videoyu izle: LİTYUM ZEHİRLENMESİ Bipolar Bozukluk İlaçlarına Dikkat! - Dr. Erhan Özel (Ekim 2021).